Velvet Baby – z życzliwością dla przyszłych mam

A już przede wszystkim przyszłe mamy, które potrzebują dużo życzliwości i zrozumienia z naszej strony! Okażmy im tego jak najwięcej!

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, w jaki sposób w przestrzeni publicznej traktowane są przyszłe mamy? Czy zdarza się, że mimo okazałego brzuszka, nie dostrzegamy ich w tłumie albo celowo je ignorujemy? Choć wiele osób reaguje w pozytywny sposób, ustępując kobietom w ciąży miejsca w autobusie bądź przepuszczając je w kolejce, nie brakuje też zagorzałych propagatorów teorii „ciąża to nie choroba”. W ich rozumieniu „kasa pierwszeństwa” w supermarkecie stanowi pas szybkiego ruchu dla tych, którzy się spieszą, zwolnienie lekarskie od pierwszego miesiąca ciąży wynika z kaprysu i wygody kobiet, a ich uprzywilejowane traktowanie w miejscach publicznych to całkowita przesada! „Jakim prawem?” – pytają niektórzy. Chociażby prawem zwykłej ludzkiej… życzliwości! 🙂

W połowie kwietnia rozpoczęła się kolejna, ósma już edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”, organizowanej przez redakcję miesięcznika M jak mama i serwisu mjakmama.pl. W tegoroczną akcję włączyła się również marka Velvet Baby, która została jednym z jej głównych partnerów, popierając inicjatywę rozpowszechniania w społeczeństwie pozytywnych postaw względem przyszłym mam i ich dzieci. Patronat honorowy nad kampanią objął Rzecznik Praw Obywatelskich.

Tegoroczna kampania ma nie tylko edukować i zwracać uwagę społeczeństwa, zachęcając je do udzielania pomocy oraz okazywania życzliwości mamom w przestrzeni publicznej. Celem kampanii jest również wsparcie kobiet w ciąży w zakresie przysługujących im, gwarantowanych ustawowo praw, przywilejów i świadczeń finansowych. Przy współpracy z mec. Katarzyną Łodygowską (znaną m.in. z bloga „Matka Prawnik”) poruszane są tematy ważne dla każdej przyszłej mamy aktywnej zawodowo: kwestie umów, zwolnień lekarskich, zasiłków i urlopów macierzyńskich.

Kampanię ubogacają specjalne grafiki autorstwa Kseni Potępy, znanej m.in. z funpage’a „Nie mogę, trzymam dziecko”. Lekkie, humorystyczne rysunki, przedstawiające myśli ciężarnych oraz bobasa w niekomfortowych sytuacjach, gdy mama musi domagać się swoich praw, stanowią motyw przewodni i znak charakterystyczny całej akcji.

Kampania „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” skierowana jest do szerokiego grona odbiorców: młodzieży i dorosłych, kobiet i mężczyzn, wszystkich tych, którzy każdego dnia mogą spotkać na swojej drodze przyszłą mamę i okazać jej swoje zrozumienie. Choć działania mediowe potrwają do połowy lipca, życzliwość oraz dobre maniery są bezterminowe i powinny być przez nas stosowane odruchowo każdego dnia 🙂 Kampania ma uświadamiać i publicznie przypominać o czymś istotnym, jednak w naszych postawach nie chodzi o reakcje na pokaz, a dla wewnętrznej satysfakcji oraz dobra przyszłej mamy i jej dziecka. Bo życzliwość nic nie kosztuje!

Velvet Baby – w trosce o najmłodszych, z życzliwością dla przyszłych mam. 

Więcej informacji: www.wiecejzyczliwosci.pl

Dowiedz się więcej o produktach z artykułu